Бахчисарайським районним судом АР Крим відповідно до плану роботи суду на перше півріччя 2014 року та завдання Територіального управління державної судової адміністрації України в Автономної Республіці Крим проведено аналіз стану розгляду звернень громадян та юридичних осіб за 2013 рік відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян».
Аналітичне дослідження було проведено з урахуванням методичних рекомендацій щодо порядку проведення аналітичної роботи в місцевих загальних судах АР Крим, розроблених сектором організаційного забезпечення діяльності судів і судової статистики ТУ ДСА України в АР Крим у 2011 році.
Так, аналітичне дослідження показало, що у 2013 році до суду надійшло і розглянуто 5 запитів щодо надання публічної інформації, що на 7 запитів менше ніж у 2012 році (12 запитів).
Всі запити щодо надання публічної інформації зареєстровані у журналі обліку запитів щодо надання публічної інформації у хронологічному порядку з додержанням відповідних граф журналу.
Також, аналітичне дослідження показало, що у 2013 році до суду надійшло 11 звернень громадян, що на 3 звернення більше, ніж за аналогічний період 2012 року (9 звернень). У 2013 році звернень юридичних осіб до суду не надходило, тоді як у 2012 році судом було розглянуто одне таке звернення.
Слід зазначити, що всі звернення, які надійшли до суду у 2013 році, розглянуті та по ним надані відповіді. Звернень, що перебувають на розгляді або на контролі, немає.
За аналізуємий період до суду надійшло чотири дублетних звернення, всі звернення розглянуті та по ним надана відповідь (у 2012 році також перебувало на розгляді чотири дублетних звернення).
Повторні звернення у 2013 році, так як і у 2012 році до суду не надходили та не розглядались.
У 2013 році на особистому прийомі було зареєстроване одне звернення, яке надійшло від депутата Бахчисарайської міської ради, (звернення віднесено до 309 категорії - інші питання), звернення було занесене до відповідного журналу обліку особистого прийому громадян.
Необхідно відзначити, що у 2013 році жодне звернення громадян не визнано обґрунтованим ( у 2012 році одне звернення було визнано обґрунтованим).
Всього у зверненнях, які надійшли до суду, ставилося 11 питань, які відносяться до різних категорій класифікатора, який було змінено та доповнено методичними рекомендаціями «Щодо порядку проведення аналітичної роботи в місцевих загальних судах Автономної Республіки Крим», а саме доповнено категорією класифікатора «На дії працівників апарату суду (у т.ч. етика поведінки)».
Необхідно визначити, що загальна кількість звернень, які надійшли до суду у 2013 році, та загальна кількість питань, які розглянуті по цим зверненням, не розходяться, тому що до одного звернення входить одне питання.
Аналізуючи строки розгляду звернень, слід зазначити, що порушень таких строків у 2013 році не припускалось. Так, всі звернення розглянуті та на них надано відповідь у строк до 15 – ти днів.
Особистий прийом громадян у суді ведеться регулярно у встановлений час.
Звернення, які надійшли на особистому прийомі, заносяться до відповідного журналу обліку особистого прийму громадян.
Аналітичне дослідження показало, що роботу зі зверненнями громадян та юридичних осіб у суді (у тому числі роботу щодо листування з фізичними, юридичними особами, об’єднаннями громадян щодо надання публічної інформації) організовано та вона ведеться відповідно до вимог діючого законодавства.
Робота зі зверненнями громадян та юридичних осіб, а також робота щодо надання відповідей на запити щодо надання публічної інформації в суді знаходиться на постійному контролі. В разі необхідності проводиться оновлення інформації на офіційному веб-порталі суду, а також на інформаційних стендах суду. Періодично проводяться аналітичні дослідження та узагальнення на даній ділянці роботи.
На підставі викладеного можливо зробити висновок, що в цілому роботу суду щодо організації розгляду звернень громадян та юридичних осіб, а також роботу з фізичними, юридичними особами, об’єднаннями громадян щодо надання публічної інформації, впродовж 2013 року, можливо визнати задовільною та такою, яка відповідає вимогам чинного законодавства.